Vineri, Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere a oferit cele mai recente informaţii despre Lotul 3. CNAIR a informat că în 28 noiembrie a avut loc Inspecţia preliminară a lucrărilor la Lotul 3 al Autostrăzii Lugoj – Deva, în vederea efectuării recepţiei. „S-a constatat necesitatea realizării lucrărilor de curăţenie generală a amplasamentului, precum şi necesitatea completării deocumentaţiei care alcătuieşte Cartea Tehnică a construcţiei. Pentru finalizarea celor menţionate mai sus, antreprenorul a primit un termen de 14 zile calendaristice. Ulterior adoptării măsurilor stabilite în cadrul Inspecţiei Preliminare a Lucrărilor precizate, precum şi în acord cu solicitarea Antreprenorului, va fi realizată Recepţia Lucrărilor la Terminare, în cadrul căreia se va decide dacă obiectivul amintit corespunde exigenţelor tehnice prevăzute în proiect, respectiv dacă poate fi deschis traficului rutier”, a informat CNAIR.
CNAIR a mai informat că IPTANA, societatea care a realizat expertiza tehnică, a transmis un raport preliminar ale căror concluzii sunt: „Lucrările executate în acest stadiu, nefiind finalizate la parametrii proiectaţi, prezentând numeroase defecte, degradări în evoluţie, nu permit deschiderea traficului în condiţii de confort si siguranţă, aşa cum sunt stabilite prin reglemăntările tehnice în vigoare şi prin documentaţia de proiectare care a stat la baza executării lucrărilor”, informează CNAIR.
Circulaţia se va deschide, în prima fază, în regim de drum cu 4 benzi de circulaţie cu restricţii severe de tonaj şi viteză. Sunt vizate maşinile grele, care nu vor putea circula pe cei 21 de kilometri. „Deschiderea circulaţiei pentru vehiculele cu masa mai mare de 7,5 tone se va face numai după aplicarea măsurilor de remediere a defectelor constatate în cadrul expertizei tehnice pentru domeniul poduri. În funcţie de concluziile şi recomandarile ce vor fi prezentate în Raportul final al Expertizei Tehnice, CNAIR S.A. va decide: dacă remedierea lucrărilor ce prezintă deficiente se va putea face sub trafic; ce proceduri administrative ar trebui să iniţieze/parcurgă pentru a putea deschide traficul, când va putea deschide traficul; în funcţie de anvergura lucrărilor rămase de executat, dacă acestea vor finalizate în regie proprie sau prin contractarea lor”, mai informează CNAIR.
Lotul 3, de 21 de kilometri, se întinde între Ilia şi Holdea şi a fost construit de Asocierea de firme Teloxim Con SRL, Comsa SA, Aldesa Construcciones SA şi Arcadis Eurometudes SA, care a obţinut în toamna anului 2013 contractul pentru derularea investiţiei, estimată iniţial la 580 de milioane de lei, fără TVA.
Leave a Reply