În această perioadă, Poliția Română derulează la nivel național campania „Hoții îți invadează intimitatea”, destinată prevenirii furturilor din locuințe, infracțiuni cu un impact deosebit în percepția populației privitor la siguranța personală. În cadrul acțiunilor, hunedoreni pot vedea cum decurge un furt din locuință, prin intermediul unor ochelari VR (realitate virtuală).
În județul Hunedoara, campania este implementată de polițiștii Compartimentului Analiză și Prevenire a Criminalității, care, împreună cu polițiștii de proximitate, realizează activități de instruire a proprietarilor de locuințe (apartamente și case) din zona urbană, referitoare la modurile de operare ale infractorilor și accentuează măsurile eficiente de prevenție și protecție ale bunurilor personale. După ce, în cursul lunii ianuarie 2020, polițiștii s-au întâlnit cu proprietari din municipiul Deva în cadrul ședințelor asociaților de proprietari dar și cu persoane vârstnice, la începutul acestei săptămâni, polițiștii au organizat o serie de activităţi de instruire a avut lor în spații din incinta unor magazine (cu materiale de construcţii şi produse pentru amenajări interioare) din municipiile Deva şi Hunedoara.
Transpuși, cu ajutorul unor ochelari, în locul derulării unui furt din locuință
Polițiștii au susţinut sesiuni de instruire a angajaților magazinului şi a proprietarilor de locuinţe aflați în magazin, cu privire la mesajul campaniei de prevenire a furturilor din locuinţe. Beneficiarii activităților informative au primit pliante și calendare de buzunar şi au putut folosi cele patru perechi de ochelari VR prin care au putut vizualiza modul de operare al infractorilor în cazul unui caz (simulat) de furt din locuinţe – prin care au putut experimenta senzația psihologică de invadare și violare a intimității personale.
De asemenea, polițiștii și proprietarii participanți la sesiunile de instruire au discutat și aspecte legate de folosirea corespunzătoare a interfoanelor montate la scările de bloc și modalitățile de reacție în cazul unei tentative de înșelăciune comisă prin metoda „accidentul”.
„Ochelarii VR folosiți în campanie au rolul de a conștientiza proprietarii de locuințe din mediul urban, cu privire la daunele psihologice și nu doar materiale, pe care infracțiunile de furt din locuință le produce întregii familii. Chiar dacă locuința este asigurată împotriva unui astfel de risc, sentimentul de violare a spațiului intim creează o reală reacție psihologică de stres și induce un puternic sentiment de insecuritate în propria intimitate. În activitatea noastră am cunoscut, din păcate, familii care nu au reușit să revină în locuința călcată de hoți nici după o lună de zile, chiar dacă pagubele materiale nu au fost însemnate, însă confortul intimității personale a fost grav afectat. Prin folosirea acestor ochelari de nouă tehnologie încercăm să îi sensibilizăm pe proprietari și să îi convingem să adopte un comportament preventiv în relație cu bunurile de valoare”, a precizat comisar Andrea Fieraru, sociolog IPJ Hunedoara. Campania se desfășoară în parteneriat cu Feroneria Prod S.A. Arad.
Articol preluat de pe servuspress.ro
Leave a Reply