Subansamblurile destinate tunelului vor fi aduse începând de astăzi în munte, iar constructorul, care lucrează la modernizarea DJ 709 F Cabana Rusu – Masivul Parâng, va începe montarea lor. Primul tunel care intersectează pârtia de schi este deja gata. Tunelurile sunt necesare pentru ca acolo unde drumul se intersectează cu pârtia să nu existe întreruperi pentru schiori.
În interiorul tunelului banda carosabilă va avea o lățime de 5 metri, la care se adaugă câte un metru lateral destinat trotuarelor și bordurilor. Înălțimea tunelului are 5,5 metri.
Administratorul public al Consiliului Județean Huneodara, Costel Avram, estimează că înteaga lucrare se va finaliza înainte de termen. În cursul lunii august se va circula pe noua șosea până în stațiune. La această dată, progresul tehnic al lucrării este de 60%, iar deconturile sunt realizate în proporție de 50%.
Proiectul de modernizare a drumului este finanțat cu 20 de milioane de lei prin PNDL. Tronsonul modernizat are o lungime de 3,725 km, cu o lăţime a părţii carosabile de 4 metri. Conform proiectului, sunt prevăzute 4,5 km de rigole betonate, 23 de podeţe, 2,2 km de ziduri de sprijin din beton şi ciment, 1,2 km de ziduri de sprijin din gabioane, 2,5 km de parapeţi de siguranţă.
Leave a Reply