Gara Devei, un șantier imens. Se construiește pasarela peste peroanele stației CFR

  • Construcția pasarelei pietonale din gara Deva a intrat în linie dreaptă. A început montarea elementelor metalice din noua structură. Până în prezent a fost construit peronul liniilor 3 și 4, împreună cu cele două linii feroviare, iar utilajele și muncitorii sunt mobilizați la lucrările de pe peronul liniilor 1 și 2.

 

De asemenea, se lucrează la canstrucția pasajelor peste noua cale ferată care vor face legătura rutieră cu cartierul Grigorescu. În perioada următoare vor demara lucrările de reabilitare ale clădirilor de călători şi ale regulatorului de circulaţie ale Staţiei Deva, dar finalizarea va dura până la sfârşitul anului 2021. O treime din lucările la tronsonul Gurasada – Simeria, de 40 de kilometri, au fost realizate până în prezent.

Printre acestea se numără finalizarea și redeschiderea firului I pe intervalui Simeria – Deva, construcția Podului CF peste râul Cerna, din zona Sântuhalm, și finalizarea și redeschiderea Firului I pe intervalul Deva – Mintia. Se lucrează la construcția Firului 2 pe intervalele Simeria – Deva și Deva – Mintia, care vor fi finalizate până la sfârșitul acestui an, potrivit constructorilor.

#gallery-1{margin:auto}#gallery-1 .gallery-item{float:left;margin-top:10px;text-align:center;width:33%}#gallery-1 img{border:2px solid #cfcfcf}#gallery-1 .gallery-caption{margin-left:0}

Sectorul Simeria – Gurasada, în lungime de 40,8 kilometri, este construit de Asocierea FCC – Astaldi – Contratas y Ventas. Contractul în valoare de 2,63 miliarde de lei a fost semnat la 30 august 2017, ordinul de începere al lucrărilor a fost dat în 3 octombrie 2017, iar termenul estimat de finalizare a proiectului este octombrie 2020.

Contractul prevede modernizarea celor 41 de kilometri de infrastructură şi suprastructură feroviară pentru circulaţia trenurilor de călători cu viteza maximă de 160 km/h, lucrări de terasamente şi consolidări pe întreaga distanţă, construirea a 17 poduri, dintre care cele trei peste râul Mureş, 27 de podeţe, 4 pasaje superioare, 3 pasaje inferioare, lucrări civile în 9 staţii de cale ferată. Sursa de finanţare este asigurată din fonduri nerambursabile obţinute prin Programul Operaţional Infrastructură Mare 2014 – 2020 şi de la bugetul de stat, iar termenul de execuţie este de trei ani.

comentarii

Articol preluat de pe zhd.ro

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*


Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.