DRUMUL JUDEȚEAN 687 HUNEDOARA – CĂLAN. CUM S-A LUCRAT ÎN ULTIMUL AN LA ȘOSEAUA MODERNIZATĂ PE FONDURI UE

A trecut un an de la începerea lucrărilor de modernizare a Drumului Județean 687 Hunedoara – Călan, singura investiție cu finanțare europeană a Consiliului Județean Hunedoara, aflată în execuție.

Tronsonul de aproape 10 kilometri se află în șantier, pe cea mai mare parte a traseului, iar șoferii întâmpină restricții de circulație. Pe sectoarele din zona dealurilor Hășdatului și Nădăștiei și pe podul de la intrarea intrarea în Călan au fost amplasate semafoare, iar traficul rutier se desfășoară alternativ, pe o singură bandă. Însă, zilnic, o mulțime de șoferi ignoră culoarea roșie a semafoarelor montate de drumari și produc adesea blocaje pe șosea, riscând și accidente rutiere.

Ordinul de începere a lucrărilor de modernizare a Drumului Județean 687 Hunedoara – Călan a fost dat în luna aprilie 2019, după ce în octombrie 2018, Consiliul Judeţean Hunedoara, Primăria Hunedoara şi constructorii au semnat contractul de investiţii. Lucrările au început în iunie 2019, dar au fost oprite la scurt timp, în urma neînţelegerilor dintre drumari şi reprezentanţii CJ Hunedoara. Au fost reluate abia în octombrie, dar sezonul rece a dus din nou la suspendarea lor. Din luna februarie, drumarii au revenit pe şantier. „Execuția lucrărilor de modernizare a DJ 687 Sântuhalm-Hunedoara-Călan (km 13+050 – km 22+791) a ajuns la un progres fizic de 30 la sută. Până în prezent au fost realizate lucrări de construcții în valoare de 5,1 milioane de lei după cum urmează: amenajare a teritoriului, terasamente, suprastructură, consolidări, scurgerea apelor, semnalizare și organizare de șantier”, informa recent Consiliul Județean Hunedoara.

Conform proiectului, Drumul Judeţean 687 va fi modernizat pe o lungime de 9,7 km de carosabil şi presupune lărgirea părţii carosabile, amenajarea de şanţuri şi rigole, amenajarea de ziduri de sprijin, construcţia a şase podeţe şi reabilitarea pasajului peste calea ferată Simeria – Petroşani. Pe o lungime de 3,71 km drumul va avea o lăţime de 9 metri pentru a permite construirea unei benzi speciale de urcare pentru traficul greu. Pe restul porţiunii de drum, lăţimea părţii carosabile va fi extinsă la 6 metri cu 2 benzi de circulaţie, 2 benzi de încadrare de câte un sfert de metru fiecare şi acostamente de 0,75 de metru fiecare. Pasajul peste calea ferată Simeria – Petroşani va fi reabilitat, iar pe o porţiune de 3,4 kilometri şoseaua va dispune şi de trotuare. Investiţia este finanţată din fonduri europene nerambursabile, prin Programul Operaţional Regional 2014 – 2020, având o durată de execuţie a lucrării de 23 de luni. Valoarea totală a proiectului este de 36,4 milioane de lei, din care 28,22 milioane de lei – finanţare nerambursabilă, contribuţia Consiliului Judeţean Hunedoara – 664,12 mii lei, fonduri guvernamentale – 4,31 milioane lei, la care se adaugă o finanţare din bugetul Consiliului Judeţean Hunedoara – 3,13 milioane lei, potrivit Consiliului Judeţean Hunedoara.

Articol preluat de pe zhd.ro

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*


Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.