Asocierea FCC – ASTALDI a prezentat un bilanţ al lucrărilor de modernizare a infrastructurii feroviare, pe tronsonul Simeria – Gurasada, din cadrul proiectului de reabilitare a liniei de cale ferată Frontieră – Curtici – Simeria, parte componentă a Coridorului IV Pan – European pentru circulaţia trenurilor cu viteză maximă de 160 km/h.
„În perioada 23 aprilie – 29 aprilie 2020 a fost solicitată şi aprobată de către CFR, în calitate de beneficiar al Proiectului, închiderea totală a traficului între staţiile CF Radna şi Simeria, în vederea realizării unor lucrări strategice pentru actualul stadiu al lucrărilor şi care, odată realizate, vor deschide o nouă etapă în evoluţia proiectului”, au anunţat constructorii. Până în prezent au fost realizate următoarele lucrări, pe sectorul de 40 de kilometri de cale ferată: finalizarea Firului I pe intervalul Simeria-Deva şi redeschiderea acestuia în circulaţie; introducerea Podului CF peste râul Cerna situat la kilometrul proiectat Km 477+301, în vecinătatea Satului Sântuhalm, având o lungime de 51 metri şi structura monobloc ce va prelua ambele fire de circulaţie, realizat din tablier comun şi grinzi cu zăbrele; reabilitarea fazei numărul 1 a liniilor CF din Staţia Deva şi redeschiderea liniilor L4, L5 şi L6 noi, cu legătură directă pe Fir I în cap X către Simeria şi în cap Y către Mintia; finalizarea Firului I pe intervalul Deva – Mintia şi redeschiderea acestuia în circulaţie.
„Toate lucrările mai sus menţionate au fost finalizate şi testate marţi, 28 aprilie 2020, iar de miercuri a fost redeschis traficul feroviar atât marfă, cât şi călători pe noile structuri reabilitate”, a informat Asocierea FCC – ASTALDI.
Constructorii anunţă că vor începe reabilitarea Staţiei CF Deva Faza II, liniile 1-4 şi construcţia celor 3 pasarele pietonale în Deva: pasarela cap X la trecerea la nivel cu strada Hărăului; pasarela în dreptul clădirii de călători, pentru legătura şi accesul pasagerilor de la peron 1 la peroanele 2 şi 3; pasarela 3 relocată în zona străzii Mureşului, cu descărcarea peste Calea Zarandului, proiectarea pe amplasament nou şi execuţie. De asemenea, se va începe reabilitarea Firului II de circulaţie pe intervalul Simeria – Deva şi se va finaliza reabilitarea Fir II pe intervalul Deva – Mintia. Până la finalul anului, acestea vor fi finalizate, susţin reprezentanţii asocierii.
De asemenea, în perioada următoare vor demara lucrările de reabilitare ale clădirilor de călători şi ale regulatorului de circulaţie ale Staţiei Deva, dar finalizarea va dura până la sfârşitul anului 2021.
Sectorul Simeria – Gurasada, în lungime de 40,8 kilometri, este construit de Asocierea FCC – Astaldi – Contratas y Ventas. Contractul în valoare de 2,63 miliarde de lei a fost semnat la 30 august 2017, ordinul de începere al lucrărilor a fost dat în 3 octombrie 2017, iar termenul estimat de finalizare a proiectului este octombrie 2020.
Contractul prevede modernizarea celor 41 de kilometri de infrastructură şi suprastructură feroviară pentru circulaţia trenurilor de călători cu viteza maximă de 160 km/h, lucrări de terasamente şi consolidări pe întreaga distanţă, construirea a 17 poduri, dintre care cele trei peste râul Mureş, 27 de podeţe, 4 pasaje superioare, 3 pasaje inferioare, lucrări civile în 9 staţii de cale ferată. Sursa de finanţare este asigurată din fonduri nerambursabile obţinute prin Programul Operaţional Infrastructură Mare 2014 – 2020 şi de la bugetul de stat, iar termenul de execuţie este de trei ani.
Lotul Simeria – Gurasada face parte din Tronsonul Km 614 – Simeria noua magistrală feroviară de peste 140 de kilometri aflată în şantier în vestul ţării, a cărei finalizare a fost estimată în 2022. Magistrala va cuprinde 60 de kilometri de traseu nou şi nouă poduri peste râul Mureş.
Leave a Reply