Din 2017, conducerea Consiliului Judeţean Hunedoara anunţa că 170 de kilometri de drumuri judeţene din Hunedoara vor fi modernizate în cadrul unui proiect destinat şoselelor turistice.
Zilele trecute, şefii instituţiei au recunoscut că planurile iniţiale nu au avut rezultatele aşteptate, nefiind găsite surse de finanţare externe pentru investiţiile propuse.
Mai mult, Costel Avram, administratorul public al judeţului Hunedoara, a precizat că proiectele au fost întocmite prost şi că studiile de fezabilitate şi avizele necesare pentru implementarea lor costă aproape trei milioane de lei.
Consiliul Judeţean Hunedoara va putea doar să susţină reparaţiile „sezoniere” pe cele zece şosele, însă lucrările ample sunt extrem de costisitoare în raport cu bugetul instituţiei.
În 2019, Consiliul Judeţean Hunedoara a scos la licitaţie publică realizarea documentaţiilor tehnice pentru cele 10 şosele, achiziţiile având o valoare totală estimată la 2,7 milioane de lei.
Contractele care vizau proiectarea au fost împărţite în patru loturi.
Lotul I cuprindea DJ 687 D Teliuc – Topliţa (15,1 kilometri) şi DJ 687 E Hunedoara -Teliucu Inferior – Ghelari – Poeniţa Voinii – Vadu Dobrii (30 de kilometri), din Ţinutul Pădurenilor. Costurile estimate pentru reabilitarea celor două drumuri se ridica la 51,6 milioane de lei.
Lotul II cuprindea DJ 687 A Hăşdat – Haţeg (16 kilometri), DJ 687 C Haţeg – Răchitova (17 kilometri) şi DJ 687 L – DJ 687 C – DJ 687 G (doi kilometri), din Ţara Haţegului. Costurile modernizării şoselelor au fost estimate la 38,5 milioane de lei.
Al treilea lot propus reabilitării cuprindea DJ 686D Brazi (DJ 685) – Râu de Mori (2,3 kilometri), DJ 668 – Subcetate – Cabana Râuşor (27,6 kilometri) şi DJ 668 Sântamaria Orlea (DN66) – Bucium – Orlea – Bercu – Covragiu – Gânţaga – Bretea Română – Băţălar –Streisângeorgiu – Valea Sângiorgiului – Dâncu Mare – Turmaş – DN 7 (9 kilometri) de pe Valea Streiului. Investiţia în modernizarea şoselelor era estimată la 44,3 milioane de lei.
Un alt lot propus reabilitării cuprindea DJ 687G Toteşti – Densuş –Ştei (15 kilometri) şi DJ 685 Cârneşti (DN68) – Ostrov – Clopotiva – Gura Zlata – Baraj Retezat – Cabana Rotunda (32,8 kilometri), din Retezat. Investiţia în reabilitarea celor două tronsoane era estimată la 60.9 milioane de lei.
Leave a Reply