Crăpăturile apărute în zona nodului rutier de la Holdea, pe Lotul 3 al Autostrăzii Lugoj – Deva, au fost acoperite cu smoală.
A fost soluţia la care au recurs drumarii, după nenumăratele controversele pe tema siguranţei oferită de noua autostradă.
În septembrie 2019, la câteva săptămâni după ce Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a refuzat recepţia Lotului 3 din Autostrada Lugoj – Deva, fisurile apărute la Holdea, în carosabilul autostrăzii, au devenit motiv de îngrijorare cu privire la soarta tronsonului de 21 de kilometri.
Crăpăturile cu o întindere de peste 10 metri s-au format pe o porţiune a autostrăzii care nu va fi deschisă traficului rutier pentru cel puţin trei ani, indiferent de data la care va fi inaugurat Lotul 3 al Autostrăzii Lugoj – Deva. Ele au apărut pe un sector aflat în zona nodului rutier de la Holdea, pe sensul de mers Lugoj – Deva, zonă pe care se va putea circula abia după ce Lotul 3 va fi conectat cu Lotul 2 al Autostrăzii A1. Mai exact, după construcţia secţiunii de 9 kilometri, dintre Holdea şi Margina, aflată în prezent în licitaţie.
Deşi aflate în afara traseului circulabil, crăpăturile au fost unul dintre motivele blocajului de pe Lotul 3, al unor speculaţii şi al unor acuzaţii grave faţă de modul în care au lucrat constructorii acestuia.
Din 12 august, constructorii Lotului 3 al Autostrăzii Lugoj – Deva, un tronson de 21 de kilometri între Ilia şi Holdea, au solicitat recepţia lucrărilor începute în primăvara anului 2014, astfel încât circulaţia să poată fi deschisă. Antreprenorii spanioli nu s-au înţeles cu reprezentanţii Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere şi cu ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc, asupra garanţiei investiţiei şi, de asemenea, au fost acuzaţi că au efectuat lucrări de slabă calitate, astfel că autostrada nu poate fi recepţionată. Data la care va fi deschisă autostrada rămâne incertă.
Lotul 3, de 21 de kilometri, se întinde între Ilia şi Holdea şi a fost construit de Asocierea de firme Teloxim Con SRL, Comsa SA, Aldesa Construcciones SA şi Arcadis Eurometudes SA, care a obţinut în toamna anului 2013 contractul pentru derularea investiţiei, estimată iniţial la 580 de milioane de lei, fără TVA. Lucrările trebuiau finalizate în vara anului 2016.
Leave a Reply