(VIDEO) Șantier uriaș în județul Hunedoara. Tunelurile de pe malul Mureșului, cele mai spectaculoase construcții de pe noua magistrală feroviară

Mai multe tuneluri feroviare în lungime totală de 1,2 kilometri, construite pe malul stâng al Mureşului, reprezintă cea mai spectaculoasă porţiune a sectorului de cale ferată Ilteu – Gurasada (circa 22 de kilometri) aflat în şantier de peste trei ani.

O polată (tunel la zid) cu o lungime de 340 de metri, un tunel de 634 metri şi unul de circa 250 de metri au fost proiectate în Defileul Mureşului, între localităţile hunedorene Sălciva şi Tisa, situate la o distanţă de circa şase kilometri. Construcţia lor este necesară din cauza îngustimii văii şi pentru a facilita deplasarea trenurilor cu viteze superioare. În aceeaşi zonă, vechea cale ferată Simeria – Arad, înfiinţată în urmă cu un secol şi jumătate, se află pe malul drept al Mureşului, pe un traseu sinuos care nu permite circulaţia trenurilor cu viteze mari.

Deşi lucrările la sectorul Ilteu – Gurasada al noii magistrale feroviare din vestul ţării au demarat în 2018, construcţia noilor tuneluri este abia la început, iar numărul muncitorilor şi utilajelor mobilizate în zonă este redus. Termenul de finalizare al întregului tronson feroviar este anul 2023, iar în prezent circa 40 la sută dintre lucrări prevăzute în proiect au fost realizate. Printre ele se numără construcţia podului peste râul Mureş, de la Burjuc.

De la sfârşitul anului 2017, Compania Naţională CFR şi Asocierea AKTOR S.A., Alstom Transport S.A. şi Arcada Company S.A. au semnat contractul pentru realizarea investiţiei cu o valoare de peste 1,5 miliarde de lei. Proiectul de infrastructură este finanţat prin Programul Operaţional Infrastructură Mare 2014 – 2020 din Fondul de Coeziune şi de la Bugetul de Stat, informa CFR.

Pe lângă salba de tuneluri, el mai prevede realizarea terasamentelor pe o lungime de circa 20 de kilometri, construcţia a 13 poduri, dintre care două peste râul Mureş, a 15 podeţe, a unui pasaj superior şi a trei pasaje inferioare, a două viaducte, precum şi lucrări civile în patru staţii de cale ferată. Pentru ca trenurile de călători să poată circula pe acest sector cu viteze de până la 160 de kilometri pe oră, traseul a fost modificat, astfel încât să fie eliminate curbele cu raze mici. Tronsonul feroviar Ilteu (Arad) – Gurasada (Hunedoara) face parte din noua magistrală de cale ferată din vestul ţării (141 de kilometri de cale ferată între KM 614 din judeţul Arad şi Simeria, împărţiţi în patru loturi) proiectată pentru ca trenurile de călători să poată circula pe ea cu viteza de până la 160 de kilometri pe oră, iar marfarele – cu până la 120 de kilometri pe oră.

0 comentarii

Articol preluat de pe zhd.ro

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*


Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.