Pe calea ferată Brad – Ineu, trenurile de călători nu mai circulă de la începutul lunii ianuarie. Gara Brad a rămas pustie și este afactată de distrugeri.
Din 6 decembrie 1896, când a fost inaugurată gara Brad, odată cu calea ferată ce lega oraşul din Apuseni de Ineu şi Sântana (judeţul Arad), trenurile de călători au circulat aproape neîntrerupt din Brad spre localităţile din vestul ţării.
La aproape 125 de ani de la evenimentul istoric, clădirea staţiei CFR a rămas pustie, iar trenurile de călători de pe ruta Ineu – Brad au fost retrase de operatorul privat Regio Călători.
Din 1 ianuarie 2021, nicio garnitură nu a pornit din gara Brad spre Ineu şi retur, pe ruta feroviară de peste 100 de kilometri, care deservea localităţile Tămand, Bocsig, Rapsig, Sebiş, Livada, Joia Mare, Almaş, Bonţeşti, Gurahonţ, Romaniţa, Aciuţa, Tălăgiu, Vârfurile, Cariera, Leasa, Hălmagiu, Ocişor, Ociu, Vaţa, Birtin, Lunca Moţilor, Baia de Criş, Ţebea, Ribiţa şi Brad.
„Retragerea de pe ruta Ineu-Brad şi retur a SC Regio Călători SRL, în calitate de operator de transport feroviar de călători, începând cu data de 1 ianuarie 2021(…) lasă locuitorii acestor localităţi fără alternative de deplasare regională şi micşorează traficul feroviar recomandat la nivelul Uniunii Europene. Astfel, transportul rutier va fi singura alternativă de deplasare în zonă, în pofida traficului intens şi a numărului mare de accidente de pe şosele”, se arăta într-un memoriu transmis, în octombrie 2020, de primarul Florin Cazacu operatorului Regio Călători.
Demersurile autorităţilor din Brad şi ale localnicilor nu au putut convinge operatorul privat să revină asupra deciziei anunţată în toamna acestui an.
Între timp, în gara municipiului Brad, panoul pe care era afişat programul de circulaţie al trenurilor a fost întors cu faţa la perete, iar călătorii sunt întâmpinaţi cu mesajul scris pe verso: „Pe distanţa Brad – Ineu, nu circulă niciun tren, până la noi dispoziţii. Conducerea”. Reprezentanţi ai Regio Călători au confirmat că trenurile au fost retrase. Intenţia operatorului privat era cunoscută încă din toamna anului 2020. „Decizia a fost adoptată în urma analizei privind lipsa personalului calificat, necesar pentru deservirea trenurilor pe zona de activitate Timişoara – Arad, precum şi în urma analizei privind situaţia financiară a societăţii, activitatea fiind afectată de pandemia COVID-19”, informau atunci reprezentanţii Regio Călători SRL.Vestea retragerii trenurilor de pe ruta din Ţara Zarandului i-a nemulţumit pe localnici.
comentarii
Leave a Reply