Au trecut cinci ani de la finalizarea lucrărilor la Drumul Judeţean 668 A Costeşti – Târsa – Prihodişte. Noua șosea construită în Munții Orăștiei măsoară 11 kilometri și se numără printre cele mai spectaculoase drumuri montane din vestul țării. Viiturile de pe valea pârâului Făerag și alunecările de teren i-au cauzat, însă, numeroase pagube.
În perioada 2013 – 2015, peste două milioane de euro au fost investiţi de Consiliul Județean Hunedoara pentru transformarea drumului de pământ Costești – Târsa, inaccesibil autoturismelor, într-una dintre cele mai spectaculoase şosele din Munţii Orăştiei. Traseul porneşte din marginea satului Costeşti, de la poalele cetăţilor dacice Costești și Blidaru și urcă pe valea Făeragului, printre versanţii abrupţi, de pe care adesea se prăvălesc bolovani şi pământ, afundându-se în pădure. Sus, la intrarea în satul Târsa, aflat la peste 1.000 de metri şi locuit de mai puţin de 200 de oameni, şoseaua se intersectează cu o altă șosea, construită recent și la fel de spectaculoasă, care coboară spre satul Boşorod, centrul comunei cu acelaşi nume.
Drumul județean Costești – Târsa a scos din izolare satul din vârf de munte, din care localnicii puteau coborî cu greu, mai ales iarna, pentru a se aproviziona sau pentru a-și îngriji sănătatea. Șoseaua se oprește în dreptul fostei școli din Prihodiște, de unde traseul continuă pe un drum de pământ pe care călătorii pot ajunge la Poiana Omului, despre care se spune că a fost locul unde regele Decebal şi-ar fi găsit sfârşitul, în timp ce era urmărit de romani. Poiana a rămas un loc de întâlnire al ciobanilor din Munţii Orăştiei, impresionant prin frumuseţea priveliştilor sale.
0 comentarii