Compania Națională de Căi Ferate “CFR SA” este obligată să desfiinţeze halde improvizate nelegal la Ilia şi să-şi cureţe utilajele de mâzgă înainte de a intra cu ele pe drumurile publice ale comunei. Pentru mizeria comisă, Compania a fost amendată cu 60.000 lei
La începutul acestei lui, Marius Omotă, primarul comunei Ilia, a cerut prefectului Vasilică Potecă să intervină pentru a stopa mizeria provocată de firmele care lucrează la linia feroviară de mare viteză.
Obligaţi să respecte comunitatea locală
În urma intervenţiei Instituţiei Prefectului Hunedoara, Garda de Mediu a impus măsuri clare în legătură cu depozitul de agregate minerale de la Ilia. “Verificările au fost solicitate de Prefectul județului Hunedoara, Vasilică Potecă, în urma nemulțumirilor locuitorilor față de amenajarea platformei pe teritoriul comunei. Primarul comunei Ilia, Marius Omotă, a sesizat, totodată, Instituția Prefectului în legătură cu situația din comună, generată de nerespectarea de către constructor a prevederilor acordului de mediu. Astfel, Compania Națională de Căi Ferate “CFR SA”, titularul proiectului de reabilitare a liniei feroviare de mare viteză Simeria – Gurasada, va începe de astăzi (luni, 17 februarie 2020) desfiinţarea depozitului de agregate minerale și, totodată, va amenaja pe drumurile publice, până în 24.02.2020, puncte speciale pentru îndepărtarea reziduurilor de pe pneurile echipamentelor și utilajelor. De asemenea, pentru nerespectarea prevederilor stabilite prin Acordul de mediu, Comisariatul Județean al Gărzii de Mediu a aplicat titularului proiectului, o sancțiune contravențională de 60.000 lei”, se arată într-un comunicat de presă transmis de biroul de presă al Prefecturii. De asemenea, prefectul Vasilică Potecă “va urmări îndeplinirea întocmai şi la termen a măsurilor stabilite de autorităţile de mediu”, informează sursa citată.
Contract de 572,8 milioane euro
Asocierea FCC – Astaldi – Convensa a obţinut în 2017 contractul de lucrări, în valoare de 2,63 miliarde lei (572,8 milioane euro), pentru modernizarea infrastructurii şi suprastructurii feroviare pe secţiunea Gurasada-Simeria. Contractul are ca obiectiv modernizarea a 40,88 km de infrastructură şi suprastructură feroviară pentru circulaţia trenurilor de călători cu viteza maxima de 160 km/h, lucrări de terasamente şi consolidări pe întreaga distanţă, construirea a 17 poduri (dintre care 3 peste râul Mures), 27 de podeţe, 4 pasaje superioare, 3 pasaje inferioare, lucrări civile în 9 staţii de cale ferată (inclusiv halte comerciale/puncte de oprire), lucrări de electrificare şi energoalimentare precum şi lucrări de implementare a sistemului de siguranţă a traficului. Sursa de finanţare este asigurată din fonduri nerambursabile şi de la bugetul de stat, iar termenul de execuţie este de 3 ani, la care se adaugă perioada de garanţie de 2 ani.
Leave a Reply