Prefectul Vasilică Potecă a solicitat Gărzii de Mediu o verificare a situaţiei existente în Ilia, după ce aproape 400 de localnici reclamă mizeria provocată în centrul comunei de firmele care lucrează ca într-o mahala la calea ferată de mare viteză. E vorba de firme occidentale angajate de CFR contra sumei 572 de milioane de euro
Aproape 400 de locuitori din Ilia au sesizat, printr-o petiţie, Instituţia Prefectului Hunedoara cum că în centrul comunei a fost amenajat un depozit de agregate minerale care transformat viaţa locuitorilor într-un coşmar. Responsabilă de toată harababura este firmei care execută lucrări la calea ferată de mare viteză, pe tronsonul Simeria – Gurasada
Firme occidentale, lucrări de mahala
După intervenţia prefectului Vasilică Potecă, Comisarul şef al Comisariatului Județean al Gărzii Naționale de Mediu, Angela-Maria Croitoru, arată că mizeria este generată de faptul că „nu sunt amenajate puncte speciale pentru îndepărtarea manuală sau mecanizată de pe pneurile echipamentelor și utilajelor a reziduurilor la ieșirea din șantier”. Comisarii Gărzii de Mediu au realizat controlul în teren din data de 05.02.2020 împreună cu reprezentanţi ai antreprenorului lucrării, Asocierea FCC-Astaldi-Convensa şi în prezenţa reprezentanţilor Primăriei Comunei Ilia. „Au fost impuse măsuri pentru Asocierea FCC-Astaldi-Convensa, de amenajare a unor puncte speciale pentru îndepărtarea manuală sau mecanizată de pe pneurile echipamentelor și utilajelor a reziduurilor la ieșirea din șantiere, pe drumurile publice. GNM-CJ Hunedoara va avea, în cursul săptămânii următoare, o întâlnire cu reprezentanții oficiali ai COMPANIEI NAȚIONALE DE CĂI FERATE „C.F.R.”–S.A, București pentru luarea măsurilor coercitive care se impun conform Legii nr. 292/2018, care prevede ca aceste măsuri să fie stabilite titularului de proiect (COMPANIEI NAȚIONALE DE CĂI FERATE „C.F.R.”–S.A, ) pentru nerespectarea condițiilor din Acordul de mediu nr. 20/07.09.2012, revizuit. După finalizarea controlului vom reveni cu detalii, inclusiv cu precizarea sancţiunilor aplicate”, se arată într-o informare făcută de la Cancelaria Instituţiei Prefectului. Potrivit legislaţiei privind siguranţa pe drumurile publice, firmele care deţin mijloace de transport folosite în scop industrial trebuie să deţină instalaţii de curăţat exterior pentru autovehicule. Firmele occidentale care au provocat mizeria de la Ilia nu au respectat aceste minime cerinţe.
Contract de 572,8 milioane euro
Asocierea FCC – Astaldi – Convensa a obţinut în 2017 contractul de lucrări, în valoare de 2,63 miliarde lei (572,8 milioane euro), pentru modernizarea infrastructurii şi suprastructurii feroviare pe secţiunea Gurasada-Simeria. Contractul are ca obiectiv modernizarea a 40,88 km de infrastructură şi suprastructură feroviară pentru circulaţia trenurilor de călători cu viteza maxima de 160 km/h, lucrări de terasamente şi consolidări pe întreaga distanţă, construirea a 17 poduri (dintre care 3 peste râul Mures), 27 de podeţe, 4 pasaje superioare, 3 pasaje inferioare, lucrări civile în 9 staţii de cale ferată (inclusiv halte comerciale/puncte de oprire), lucrări de electrificare şi energoalimentare precum şi lucrări de implementare a sistemului de siguranţă a traficului. Sursa de finanţare este asigurată din fonduri nerambursabile şi de la bugetul de stat, iar termenul de execuţie este de 3 ani, la care se adaugă perioada de garanţie de 2 ani.
Leave a Reply