Agenția de Investigare Feroviară Română – AGIFER a publicat raportul preliminar cu privire la incendiul din 25 ianuarie 2020, de pe magistrala feroviară Simeria – Petroșani, care a dus la mistuirea unei locomotive care tracta 40 de vagoane cisternă, goale în acel moment.
„La data de 25 ianuarie 2020 ora 23:50, trenul de marfă nr.80460 (aparținând operatorului de transport feroviar de marfă GRUP FEROVIAR ROMÂN SA), remorcat cu locomotiva EA 1012, a fost expediat din halta de mișcare Merișor către stația CFR Bănița. IDM (impiegatul de mișcare) din stația CFR Bănița a observat că trenul nr.80460 urcă greu și a solicitat mecanicului de locomotivă prin stația RER (radio-emisie-recepție) să comunice dacă sunt probleme deoarece a depășit timpul de mers. În jurul orei 23:48 mecanicul de locomotivă a avizat IDM din halta de mișcare Merișor (prin telefonul mobil) că s-a produs un incendiu la locomotivă și este necesară intervenția pompierilor militari. Pentru stingerea incendiului au intervenit pompierii militari din cadrul Inspectoratului pentru Situații de Urgență Hunedoara, Detașamentul Petroșani”, arată raportul preliminar al AGIFER.
Incendiul a fost lichidat în patru ore. Nu s-au înregistrat victime, dar locomotiva a fost distrusă aproape în totalitate. „Conform evaluării efectuate de pompierii militari ai Detașamentului Petroșani din cadrul Inspectoratului pentru Situații de Urgență Hunedoara, la locomotiva EA1012, ca urmare a arderii, au fost avariate: cabina de la postul 1 cu interiorul ars în totalitate; părțile laterale ale carcasei locomotivei arse în procent de 80%; geamurile sparte, acoperișul deformat aproximativ 80%; boghiurile prezintă urme pronunțate de încălzire și elementele de cauciuc arse”, arată raportul AGIFER. Circulația feroviară a fost oprită pe sectorul unde s-a produs incendiul până la repunerea în funcțiune a liniilor de contact. Pe tronsonul de la intrarea în Bănița, viteza maximă de circulație a trenurilor este de 40 de kilometri pe oră.
O comisie de investigare va stabili condițiile de producere, cauzele, factorii favorizanți și eventualele recomandări de siguranță ce se impun pentru îmbunătățirea siguranței feroviare, în urma incendiului, iar concluziile vor face obiectul Raportului de Investigare Final, informează AGIFER.
Leave a Reply