Lotul 3 al autostrăzii A1 Lugoj -Deva rămâne tot închis, cu toate că, inaugurarea acestui tronson, cu o lungime de aproximativ 21 de kilometri, de la Ilia la Holdea, este așteptată de aproape o jumătate de an. Foarte recent, oficialii companiei de drumuri au anunțat că, au început lucrările de repoziționare/înlocuire a aparatelor de reazem la podul peste râul Mureș de pe acest segment al șoselei de mare viteză.
Reprezentanții Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) au arătat, într-un comunicat de presă că, „în raportul preliminar al Expertizei tehnice a lucrărilor de artă de la Lotul 3 al Autostrăzii Lugoj – Deva, întocmit de către IPTANA, s-a constatat o funcționare defectuoasă a aparatelor de reazem de la Podul peste râul Mureș acestea fiind ieșite în afara marginii plăcii metalice, către râu. Astfel, CNAIR SA a semnat contractul “Repoziționare/înlocuire aparate de reazem la Pod pe Autostrada Lugoj – Deva, Lot 3, km 69+105, peste râul Mureș” cu Societatea TKT TEHNOLOGII ȘI TENSIONĂRI ÎN CONSTRUCȚII SRL, valoarea contractului fiind de 280.000,00 lei fără TVA”.
CNAIR a subliniat că, a fost emis ordinul de începere a lucrărilor și s-a predat amplasamentul constructorului. Lucrările sunt în plină desfășurare, termenul contractual de finalizare a acestora fiind de 20 de zile în condiții meteo favorabile.
Asociația „Pro Infrastructură”: „Este o bătaie de joc la adresa românilor”
La scurt timp, Asociația „Pro Infrastructură”, care s-a ocupat cu monitorizarea lucrărilor de pe autostrada A1 Lugoj -Deva, urmărind, în același timp, evoluția altor mari proiecte de infrastructură din România, a reacționat. Reprezentanții organizației sunt de părere că lotul 3 al A1 Lugoj -Deva este ținut închis, „sub niște pretexte puerile”. „CNAIR reușește, și sub noua guvernare, să țină închisă deja de 5 luni o investiție de sute de milioane de euro, sub niște pretexte puerile. Vorbim de lotul 3 al Autostrăzii A1 Lugoj-Deva (Ilia-Holdea) care era gata de trafic din august. După expertize minuțioase, au fost găsite probleme la aparatele de reazem ale podului peste Mureș. CNAIR ne spune că podul are sute de tone, și totul apare într-o lumină gravă. Ce nu ne spun însă nici CNAIR și nici ministrul este că remedierea este o operațiune banală care presupune ridicarea podului cu câțiva milimetri și se poate executa sub trafic. Asemenea remedieri s-au executat sub trafic în zeci de locuri din țară”.
„Se va deschide când le convine dumnealor”
În opinia celor de la „Pro Infrastructură”, acest pod, „chipurile avariat, este o noua bătaie de joc a CNAIR și MT la adresa românilor”. „Prin această operațiune de imagine, CNAIR încearcă să acopere decizia dezastruoasă de a ține închiși cei 21 de km de autostradă. Investițiile nu se fac pentru cetățeni, ci pentru orgoliul politicienilor de la MT și al funcționarilor de la CNAIR. Se va deschide când le convine dumnealor. Nu este prima oară: tronsonul Aiud-Turda din A10 a fost închis 7 luni pentru presupuse probleme la asfalt. Și acolo am avut o remediere de ochii lumii, care a durat câteva ore, pentru salvarea onoarei administrației drumurilor. Între timp șoferii circulă pe DN. Nu contează că România este în subsolul clasamentului european al siguranței rutiere sau al celui privitor la kilometrii de autostradă!”, au arătat reprezentanții Asociației „Pro Infrastructură”.
Sursa foto: CNAIR/Asociația „Pro Infrastructură”
Articol preluat de pe servuspress.ro
Leave a Reply