Industria transporturilor feroviar de marfă se dezvoltă puternic în țara noastră, iar companiile private sunt în continuă căutare de personal. În România,însă, muncitori calificați au mai rămas puțini și au vârste înaintate, iar tinerii nu „se bat” să lucreze în acest sector, preferând munca la birou. Salariile însă sunt tot mai tentante, astfel că un mecanic de tren ajunge să câștige și 7.000 de lei, iar condițiile de muncă nu mai sunt cele din urmă cu 30 de ani.
Angajatorii privați din sectorul de transport feroviar de marfă găsesc cu dificultate candidați pentru posturile pe care le au disponibile, deoarece în ultimii ani, românii nu s-au mai orientat către această zonă. Muncitorii calificați din domeniu au rămas puțini, au vârste de peste 45-50 de ani, iar tinerii își doresc mai degrabă un job la birou, decât pe căile ferate.
Salariile mecanicilor de tren ajung la 7.000 de lei
„Noi oferim posibilitatea de a câștiga niște salarii bune, stând în România, nu trebuie să plece pentru a avea un nivel de trai peste medie. De exemplu, salariul mediu al unui mecanic de locomotivă este în jur de 4.000 de lei net, putând să crească până la 6.000 -7.000 de lei, în funcție de experiență, dar și de programul de lucru, pentru că la noi se lucrează 24/7. Au diverse sporuri, de noapte, de duminică, de sărbători legale. Iar noi suntem angajatorul care le plătește pe fluturași”, a declarat pentru wall-street.ro Andreea Ciulacu, HR director la Deutsche Bahn Cargo România.
Deutsche Bahn Cargo România este unul dintre cei mai mari jucători de pe piața transportului feroviar de marfă din România, prezent de 20 de ani pe piața locală, iar în prezent numărând 650 de angajați.
Potrivit acesteia, sectorul de transport de marfă pe căi ferate este destul de necunoscut în rândul tinerilor, însă odată ce aceștia află ce înseamnă munca în domeniu se arată atrași.
Leave a Reply