Implementarea dosarului electronic la nivelul Tribunalului Hunedoara și al instanțelor din circumscripție

Biroul de informare si relatii publice al Tribunalul Hunedoara a anunțat ieri implementatarea, cu data de I decembrie 2019, la nivelul tuturor instanțelor din circumscripția sa (Judecătoriile Deva, Brad, Hațeg, Hunedoara, Orăștie și Petroșani), a sistemului informatic de Transmitere Documente Securizat (TDS), care se dorește să fie un progres considerabil în relația cu justițiabilii și cu ceilalți participanți la actul de justiție.

Sistemul informatic are două componente: prima constă în crearea dosarului electronic, prin scanarea tuturor documentelor depuse în dosarul instanței (cu păstrarea dosarului în format hârtie), operațiune care permite accesul părților și altor participanți la distanță, prin internet, la propriul dosar de judecată; a doua componentă constă în comunicarea electronici, prin e-mail și SMS, a documentelor (link-uri către cereri de chemare în judecată, întâmpinări, răspunsuri, hotărâri ș.a.) către părțile care sunt de acord cu această formă de comunicare.

Persoanele fizice, persoanele juridice, inclusiv instituțiile publice, precum și reprezentanții lor (avocați, consilieri juridici) își pot indica adresa de e-mail și numărul de telefon mobil în cuprinsul cererilor de chemare în judecată sau altor documente depuse la instanță sau completând un formular disponibil pe portalul Tribunalului

Hunedoara.

(portal.just.ro).

În continuare, persoanele doritoare vor primi prin e-mail sau SMS un link pentru a-și da acordul pentru comunicarea actelor de procedură. Apoi, acestea vor beneficia de acces centralizat în format electronic, prin pagina de internet www.tribunalulhunedoara.ro, la toate dosarele de judecată în care respectiva adresă de e-mail a fost indicată instanței. De asemenea, persoanelor li se vor trimite prin e-mail sau SMS link-uri către documentele care se regăsesc la dosarul fizic ce se comunică părților.

Avocații, persoanele juridice de drept privat ori instituțiile pot încheia un ACORD pentru comunicare electronică prin Tribunalul Hunedoara pentru toate instanțele din subordine, dispensând astfel de necesitatea de a-și da acordul pentru comunicare electronică în fiecare dosar și de primirea SMS-urilor cu codul de confirmare.