PRIMA EDIȚIE A „TÂRGULUI ANTREPRENORILOR LOCALI”, LA BRAD

Aproximativ 50 de antreprenori, majoritatea din municipiul Brad, şi-au prezentat la finele săptămânii trecute, ofertele în cadrul primei ediţii a „Târgului antreprenorilor locali”. Expozanții au venit la târg cu o gamă de produse și servicii care mai de care mai atrăgătoare, precum rochii de seară, de mireasă, prăjituri, servicii foto-video sau obiecte realizate cu imprimante 3D. Manifestarea se încadrează în categoria activităţilor de inovare socială prevăzute de proiectul „Comunitatea Brad – Acceptă sprijinul nostru” şi a fost organizată de Interlog Com, partener în proiect.

Sutele de persoane care au trecut prin „Piaţa Aurului” din Brad au avut ocazia să încerce şi chiar să cumpere produsele aduse de proaspeţii antreprenori, ori să cunoască mai bine ofertele acestora. Gama produselor şi serviciilor prezentate a fost extrem de variată, de la rochii de seară şi de mireasă, decoraţiuni, aranjamente florale şi prăjituri, până la produse din lavandă, obiecte realizate cu imprimante 3D şi servicii foto-video ori de îngrijire corporală. „Expozanţii” din cadrul târgului sunt, într-o majoritate covârşitoare, persoane care şi-au început recent o afacere proprie prin intermediul proiectului „Comunitatea Brad – Acceptă sprijinul nostru”, sau prin intermediul altor programe (de exemplu „Start – Up Plus”) care le-au facilitat accesul atât la finanţări nerambursabile din fonduri europene, cât şi la cursuri de pregătire în domeniul antreprenorial precum şi la consultanţă de specialitate acordată pe o perioadă de 18 luni. „Credem că o astfel de manifestare şi prezenţa tinerilor antreprenori în cadrul târgului reprezintă un model de bune practici în acest domeniu. Este o dovadă a faptului că putem foarte bine să ne dezvoltăm în plan personal, să depăşim o serie de limite impuse sau autoimpuse de preconcepţii şi să tindem spre un nivel de trai mai bun, dacă avem curajul de a începe o activitate economică «pe cont propriu». Pentru mine este o mare bucurie să-i văd aici pe antreprenorii care, prin intermediul a diferite proiecte, au reuşit să-şi depăşească acele limite de care vorbeam mai devreme şi să îşi înceapă propria afacere”, a declarat Simona Cojocărescu, directorul Interlog Brad. Următoarele ediţii ale „Târgului antreprenorilor locali” vor avea loc în prima jumătate a anului viitor.

Eliminarea discrepanțelor economice și sociale

Proiectul are ca scop principal eliminarea discrepanțelor economice și sociale prin sprijinirea a peste 1.000 de persoane, din toate categoriile de vârstă, care locuiesc în zone marginalizate ale municipiului Brad (în principal, zona numită „Peste Luncoi”) și include mai multe direcții de acțiune în care sunt abordate probleme locale din domeniul educației, reconversiei profesionale și ocupării forței de muncă, stimulării antreprenoriatului local, sprijinirii persoanelor cu nevoi sociale și medicale, combaterii discriminării de orice fel și îmbunătățirii efective a condițiilor de locuit.

Inițiativa este pusă în aplicare de Asociația non-profit L&C Consulting Hunedoara în parteneriat cu Primăria municipiului Brad, S.C. Interlog Com S.R.L. Brad și Școala Gimnazială „Mircea Sântimbreanu” Brad. Proiectul are o perioadă de implementare de 36 de luni, o valoare totală de 26.169.068,42 lei și este finanțat de Uniunea Europeană – Fondul Social European, prin Programul Operațional Capital Uman (POCU) 2014 – 2020.

Articol preluat de pe servuspress.ro

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*


Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.