Modernizarea căii ferate Simeria – Gurasada (41 de kilometri), cuprinse în proiectul noii magistrale feroviare Simeria – Arad (Km 614), a început în 2018.
Unul dintre sectoarele unde constructorii au avut o sarcină dificilă a fost zona Săuleşti, dintre Simeria şi Deva.
În zona mlăştinoasă din vecinătatea râului Mureş şi a gării Simeria, magistrala se intersectează cu calea ferată Simeria – Hunedoara, simplă şi electrificată.
Constructorii au ridicat trei poduri noi la Săuleşti: unul de încrucişare pe calea ferată Hunedoara – Simeria trece peste magistrala Simeria – Arad, al doilea pe aceeaşi rută, care traversează drumul local spre Simeria şi al treilea pe magistrala Simeria – Arad, peste acelaşi drum.
Circa un kilometru din calea ferată Simeria – Hunedoara a fost modernizat în zonă, singurul tronson al vechii căi ferate (inaugurată în 1884) reabilitat în ultimele patru decenii.
Odată cu construcţia podurilor şi cu reamenajarea căilor ferate, priveliştea zonei Săuleşti, dominată în trecut de bălţile din zonă s-a schimbat. Finalizarea lucrărilor la întregul tronson feroviar din judeţul Hunedoara este estimată, conform contractului dintre statul român şi constructori, pentru anul 2023.
Modernizarea sectorului Simeria – Gurasada reprezintă o investiţie de circa 2,63 miliarde de lei a statului român, asigurată din fonduri nerambursabile obţinute prin Programul Operaţional Infrastructură Mare 2014 – 2020 şi de la bugetul de stat.
Proiectul vizează modernizarea celor 41 de kilometri de infrastructură şi suprastructură feroviară pe care trenurile de călători să poată circula cu viteza maximă de 160 km/h, construirea a 17 poduri, dintre care trei peste râul Mureş, a 27 de podeţe, a 4 pasaje superioare, a 3 pasaje inferioare şi lucrări de reabilitare în 9 staţii de cale ferată.
Leave a Reply